Finansiering af QGIS-plugin til DAI - hvem er med?: http://www.qgis.dk/forum/phpBB3/viewtopic.php?f=12&p=373#p373

Photo2Shape - nogen der har fået den til at virke?

Alt om plugins i QGIS. Måske er der brug for underkategorier her?
Jeanne MHJ
Geografisk sted: Allerød Kommune

Photo2Shape - nogen der har fået den til at virke?

Indlægaf Jeanne MHJ » tirs 4. jul 2017 11:18

Hej

Er der nogen der har fået Photo2Shape plugin til at virke?
Jeg har QGIS version 2.18.10. ExrifRead (exif py 2.1.2) ligger det rigtige sted på C drevet, og pth filen også. Jeg får lov til at installere plugin'et uden vrøvl, men når jeg forsøger at bruge den så får jeg en fejlbesked jeg ikke kan nå at læse før hele QGIS lukker sig selv ned.

Normalt ville jeg bare bruge FME til at bach geokode billeder med GPS værdier, men mine brugere vil gerne kunne gøre det selv når de har et enkelt billede eller to fra en besigtigelse, og skal kontakte en ejer omkring Bjørneklo.
1 x
Brugeravatar
Danny Morck
Site Admin
Geografisk sted: Herlev
Kontakt:

Re: Photo2Shape - nogen der har fået den til at virke?

Indlægaf Danny Morck » ons 19. jul 2017 23:02

Hej Jeanne

Jeg brugte den engang for længe siden i en af de tidligere versioner af QGIS og der virkede det fint. Men der er en bedre løsning. Nu er jeg selv projektleder på Egedal Kommunes bekæmpelse af bjørneklo. Vi tager over 1000 billeder i vores tilsyn og selv der vil et batch-script blive langhåret. I stedet for skal I hente Geosetter ned fra Geosetter.de. Det er genialt stykke arbejde og free. Peg på din mappe med geotaggede billeder og du har dem i et Google kort, med preview og det hele. Kan i den grad anbefales.
0 x
Bestyrelsesmedlem
QGIS Brugergruppe Danmark
Natur, IT & GIS, Egedal Kommune
Jeanne MHJ

Indlægaf Jeanne MHJ » man 31. jul 2017 10:37

Tak. Det kræver bare at jeg kan få programmet godkendt af IT. :)
0 x
Jeanne MHJ

Indlægaf Jeanne MHJ » man 21. aug 2017 10:52

Det ser ud som om at der var en fejl i plugin'et. Der er i hvert fald kommet en opdatering, og nu virker det igen :)
0 x

Social Media

Tilbage til "Plugins"