Hvad kunne i tænke jer af QGIS-emner til næste brugergruppemøde og generalforsamling d. 8/3? Kom med input og stem : https://www.facebook.com/groups/1635564446702874/[

QGIS plugin til DAI

Alt om plugins i QGIS. Måske er der brug for underkategorier her?
LennartKL

QGIS plugin til DAI

Indlægaf LennartKL » ons 28. jun 2017 10:16

Jeg har på forespørgsel fra en kommune undersøgt, om man kan redigere i Danmarks Arealinformation med WFS. Det kan man ikke direkte, det kræver en plugin. De findes på markedet til Mapinfo og til ArcGIS, men ikke til QGIS. Kan vi samle opbakning i kommunerne (og evt. andre med samme behov) til at udvikle og frikøbe en DAI-plugin til QGIS? Hvordan skal modellen være: 1) Frikøb som OS software, 2) en leverandørløsning som de andre plugins til DAI eller 3) noget helt tredje?
1 x
Brugeravatar
Roman Varinsky
Geografisk sted: Munkebo
Kontakt:

Re: QGIS plugin til DAI

Indlægaf Roman Varinsky » ons 28. jun 2017 10:27

Det vil jeg meget gerne bakke op om og jeg tror umiddelbart at flere fynske kommuner ville være med.
1 x
GIS-koordinator
Kerteminde Kommune
Brugeravatar
agf
Geografisk sted: Syddjurs
Kontakt:

Indlægaf agf » man 17. jul 2017 11:47

Vi vil også gerne være med i Syddjurs. Helst frikøb, måske et OS2 projekt?
0 x
Allan G. Frederiksen, Syddjurs Kommune.
birbis

Indlægaf birbis » tors 20. jul 2017 12:15

Region Midt vil også gerne være med. Dog mener vi det SKAL være frikøb; alt andet harmonerer ikke med at vi bruger QGIS og PostGis m.m. ;)
0 x
Brugeravatar
Danny Morck
Site Admin
Geografisk sted: Herlev
Kontakt:

Indlægaf Danny Morck » fre 21. jul 2017 08:32

Jeg vender det lige med vores GIS-koordinator, men vi har det samme behov, og er sikker på at vi gerne vil med på et sådant projekt.
0 x
Bestyrelsesmedlem
QGIS Brugergruppe Danmark
Natur, IT & GIS, Egedal Kommune
Brugeravatar
Danny Morck
Site Admin
Kontakt:

Indlægaf Danny Morck » fre 21. jul 2017 08:40

Jeg vil opfordre til at flere deler forespørgslen her om hvem som vil være med. Jo flere jo bedre. Del eventuelt tråden hvor I kan, tak.
0 x
Bestyrelsesmedlem
Vittrup

Indlægaf Vittrup » man 31. jul 2017 11:26

I Orbicon har vi allerede et plugin til ArcGIS (ArcDAI) og for godt et år siden forsøgte vi at undersøge om der skulle være tilslutning til at lave et tilsvarende plugin til QGIS. Vi fandt dog kun 1, der ville overveje det. Vi er interesseret i at deltage i dette, og kan godt se vi kan prøve igennem OS2-samarbejdet. Jeg er dog lige gået på ferie og er en tur i USA (besøger FOSS4G i Boston), så det er lidt besværligt at komme i kontakt med mig de næste par uger. Skal vi samle en gruppe og tage et online møde en gang i september ?
1 x
Brugeravatar
Danny Morck
Site Admin
Kontakt:

Indlægaf Danny Morck » tors 3. aug 2017 10:24

Hej

Jeg har vendt det med baglandet og Egedal Kommune bakker op.
0 x
Bestyrelsesmedlem
Felipe Hemmingsen

Indlægaf Felipe Hemmingsen » man 7. aug 2017 10:37

Hej alle,

Furesø Kommune vil gerne være med. Vi vil også foretrække at pluginet blev opensource og lagt på GIthub et sted.

Godt at se at så mange er interesserede.

Felipe Hemmingsen
0 x
LennartKL

Indlægaf LennartKL » tors 10. aug 2017 15:05

Jeg kan ikke helt tælle, men kan da se at vi går efter noget helt åbent. Hvordan organiserer vi det? Jeg kan godt står for at koordinere et møde, men hvor holder vi det og hvilke kanaler skal vi bruge til at invitere. I første omgang er det vel noget med at formulere nogle principper. Jeg tænker at DAI er interesserede og nu kende vi hvert fald en leverandør som også er det. Jeg er frisk på at deltage i videomøde i september, men er lidt betænkelig ved at lade en leverandør trække læsset... Ikke bange bare betænkelig.
1 x

Social Media

Tilbage til "Plugins"