Hvad kunne i tænke jer af QGIS-emner til næste brugergruppemøde og generalforsamling d. 8/3? Kom med input og stem : https://www.facebook.com/groups/1635564446702874/[

QGIS ødelægger MapInfo tabeller ved editering

Det løse som ikke passer ind under ovenstående kategorier
cls.viborg
Geografisk sted: Viborg Kommune
Kontakt:

QGIS ødelægger MapInfo tabeller ved editering

Indlægaf cls.viborg » tirs 23. maj 2017 08:09

Hej alle

Efter opfordring fra Daniel opretter jeg kopi af indlæg jeg tidligere har skrevet på Yammer QGIS DK:

Jeg har editeret i MapInfo tabeller med QGIS 2.14.1 64bit, både attributter og geometri, både oprettelse og sletninger.
Jeg har efterfølgende opdaget, at Mapinfo tabellerne er blevet korrupte.
Der mangler objekter og visse objekter har mistet geometrien eller er blevet transformeret "ned til tyskerne" - koordinatmæssigt.
Det er hovedsageligt sket i Mapinfo tabeller med alle 3 geometrityper.
Har nogen af jer "været så heldig" at opleve noget lignende?

Jeg har fundet noget litteratur på nettet. Heri er der gisninger om, at det sker når man gemmer en editering og editerer videre.
Så er det noget med at GDAL skriver i en midlertidig fil og omdøber den.
Det er der visse Windows installationer der ikke godtager, men så plejer der at komme en fejlmelding, og det har jeg ikke umiddelbart set.
Jeg troede lige, at jeg havde fundet en brugbar løsning til at editere i alle mine Mapinfo filer.
Nu tør jeg ikke mere. :(

P.S. jeg er klar over at jeg bruger en QGIS version der låser Mapinfo tabellen for andre brugere. (det var en privat tabel på min egen pc, som ingen andre havde adgang til)

mvh
Claus Sørensen
Viborg Kommune
0 x

Social Media

Tilbage til "Misc"