Hej.
Jeg havde nogle ogr2ogr-jobs kørende på min gamle maskine (Windows 8), men siden den blev skiftet ud (Windows 10), er det ikke lykkedes mig at genoptage disse jobs. Udfordringen ligger i at systemet ikke kan starte OSGeo-shell automatisk og udføre mine jobs i den.
Er der nogen der kan hjælpe?
Mvh Roman
Kørsel af planlagt job i OSGeo-shell
- Roman Varinsky
Kørsel af planlagt job i OSGeo-shell
Last edited by Roman Varinsky on Mon 9. Dec 2019 08:08, edited 1 time in total.
GIS-koordinator
Kerteminde Kommune
Kerteminde Kommune
Re: Kørsel af planlagt job i OSGeo-shell
Hej Roman -
Hvis du har en standard installation af QGIS 3.10 burde kunne udføre følgende kommandolinje fra "Opgavestyring" (Task Scheduler) :
Program/script: "C:\Program Files\QGIS 3.10\OSGeo4W.bat"
Tilføj argumenter: "c:\sti\til\min_bat_fil_med_org2ogr_kommandoer.cmd"
Start i: "C:\Program Files\QGIS 3.10\OSGeo4W.bat"
Tilpas diverse filnavne
Hvis du stadigvæk har problemer kan det være manglende privilegier for den bruger, som udfører jobbet i Task scheduler.
mvh Bo
Hvis du har en standard installation af QGIS 3.10 burde kunne udføre følgende kommandolinje fra "Opgavestyring" (Task Scheduler) :
Program/script: "C:\Program Files\QGIS 3.10\OSGeo4W.bat"
Tilføj argumenter: "c:\sti\til\min_bat_fil_med_org2ogr_kommandoer.cmd"
Start i: "C:\Program Files\QGIS 3.10\OSGeo4W.bat"
Tilpas diverse filnavne
Hvis du stadigvæk har problemer kan det være manglende privilegier for den bruger, som udfører jobbet i Task scheduler.
mvh Bo
- Roman Varinsky
Re: Kørsel af planlagt job i OSGeo-shell
Hej Bo.
Tak for dit svar. Jeg glemte jeg skrev om dette på forum og blev ikke påmindet om dit løsningsforslag.
Jeg fandt ud af at Windows kiggede i en forkert mappe for gdal-registry, så den fik jeg peget den rigtige sted og nu fungerer det hele fint.
Mvh Roman
Tak for dit svar. Jeg glemte jeg skrev om dette på forum og blev ikke påmindet om dit løsningsforslag.
Jeg fandt ud af at Windows kiggede i en forkert mappe for gdal-registry, så den fik jeg peget den rigtige sted og nu fungerer det hele fint.
Mvh Roman
GIS-koordinator
Kerteminde Kommune
Kerteminde Kommune