Videoer fra brugermødet d. 8 marts kan nu ses her[.

wfs fra plandata

Lars Christensen

wfs fra plandata

Indlægaf Lars Christensen » fre 23. mar 2018 11:56

Kære forum
Når jeg henter wfs-temaet "theme_pdk_planlagtetekniskeanlaeg_vedtaget_v" fra "plandata.dk" ind i QGIS får jeg et tema, der kun indeholder linjer...
På plandata.dk's webgis består temaet af flader, punkter og linjer...
Hvis jeg henter temaet ind i vores egen webgis, det er Niras' "kortinfo", med samme url som jeg bruger i QGIS, så får jeg også her et tema med flader, punkter og linjer, så servicen tilbyder alle tre objekttyper i samme service.

Hvordan håndterer man det i QGIS?

mvh Lars Christensen, Region Midtjylland
0 x
Brugeravatar
nicolai
Geografisk sted: Haderslev
Kontakt:

Re: wfs fra plandata

Indlægaf nicolai » tors 19. apr 2018 17:03

Hej Lars
Det lag du får ved at kalde på WFS fra Plandata indeholder blanding af geometrier, sandsynligvis af type GeometryCollection.
QGIS kan sandsynligvis ikke tegner flere geometrityper i et WFS-lag - og tager først mødte geometritype som default for hele laget - Line (MultiLinestring) i det tilfælde

Jeg har håndteret tilsvarende ved at hente alt ned i en Postgres med geometry type 'GEOMETRY' - sidste linje i koden

Kode: Vælg alt

@echo Setting environment for using the GDAL Utilities and Postgres DB connection

SET PATH “%PATH%;C:\OSGeo4W64\bin”
SET GDAL_DATA “C:\OSGeo4W64\share\gdal”

SET PGUSER=USERNAME
SET PGPASSWORD=PASSWORD
SET PGCLIENTENCODING=UTF8
SET PGDATABASE=DATABASE

@echo Import data from WFS to Postgres
ogr2ogr.exe -t_srs EPSG:25832 -overwrite -f "postgresql" pg:"host=POSGTRESSERVER" wfs:"https://geoserver.plandata.dk/geoserver/wfs?" pdk:theme_pdk_planlagttekniskanlaeg_vedtaget_v -nln theme_pdk_planlagttekniskanlaeg_vedtaget_v -nlt GEOMETRY

Browseren i QGIS3 kan nu godt se at der er flere forskellige geometrityper i Postgres(Postgis) tabelen så man kan nu tilføje alle lag.
Senest rettet af nicolai tors 19. apr 2018 17:07, rettet i alt 1 gang.
0 x
Brugeravatar
nicolai
Geografisk sted: Haderslev
Kontakt:

Re: wfs fra plandata

Indlægaf nicolai » tors 19. apr 2018 17:06

Her kan du se øverst data fra WFS og efterfølgende de 2 lag fra samme tabel i Postgres(Postgis)
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0 x

Social Media

Tilbage til "Korttjenester"