Konfliktsøgning

Felipe Hemmingsen

Konfliktsøgning

Indlægaf Felipe Hemmingsen » tors 27. okt 2016 11:54

Hej alle,

Vi kunne godt tænke os et konfliktsøgningsmodul som spytter en mindre rapport ud. Det skal bruges til planlæggere og byggesagsbehandlere.

Det burde være lige til, hvis der da ikke allerede finde et passende plugin.

Dbh.

Felipe Hemmingsen
Furesø Kommune
fehe@furesoe.dk
1 x
bvthomsen
Geografisk sted: Frederikssund Kommune

Re: Konfliktsøgning

Indlægaf bvthomsen » tors 3. nov 2016 07:19

Hej Felipe -

Jeg er faktisk i gang med at at udvikle en konfliktsøgning til Qgis til brug for Frederikssund kommune. Men den forudsætter brugen af en Postgres eller MS-SQLServer til lagring af data.

mvh Bo Victor
1 x
Felipe Hemmingsen

Indlægaf Felipe Hemmingsen » ons 15. mar 2017 13:28

Hej Alle,

Vi ønsker at bygge videre på Frederikssunds konfliktsøgerfunktion i QGIS. Vi tænker at søgningen leverer en rapport i HTML5, med kortudsnit og Links så sagsbehandlerne kan printe den i pdf. og vedhæfte den i en sag.

Hvis i er interesserede i at samarbejde om /medfinansiere det hos en udvikler, så skriv til mig på ;)

fehe@furesoe.dk
0 x
bvthomsen
Geografisk sted: Frederikssund Kommune

Indlægaf bvthomsen » tors 16. mar 2017 09:46

Hej Felipe -

Du kan finde plugin kode + sql script til at oprette en postgres database for konfliktsøgningen her:

https://github.com/Frederikssund/QGIS-i ... /tree/v2.0

Ved oprettelse af conflict - database:
1) Opret postgres databasen
2) tilføj extension postgis til databasen
3) Kør sqlsript "conflict_schema_postgres" i databasen
Dette opretter schema "conflict", 7 tabeller og 1 view i schemaet. Og fylde tabellerne ud med data fra Frederikssund's opsætning. Disse kan bruges som en guide til jeres eget setup.
4) Gå ind og ret profil- og 200 lag-definitioner, så de passer til jeres miljø ;-)

Det er rimeligt nemt at omskrive postgres sql til ms-sqlserver format. Eller for den skyld hvilken som helt anden sql server type. Langt de fleste sql kommandoer i scriptet er standard sql

Jeg er i øvrigt i planlægnings fasen for at udvide systemet med en "pdf-kort" funktion, men det vil tage noget tid. Og jeg synes, at det er en rigtig god ide, at andre benytter sig af konfliktsøgnings systemet :-)
Jeg kan i *begrænset* omfang hjælpe lidt til, men vil i første omgang koncentrere mig om at skrive dokumentationen færdig.
0 x
Felipe Hemmingsen

Indlægaf Felipe Hemmingsen » tors 23. mar 2017 10:23

Hej Bo,

Tak for info. Jeg vil lige vente at se om der er andre som vil være med, også derfter gå i gang. Som sagt tænker vi på en HTML 5 side med kortudsnit og links fral fundende lag. HTML siden kan derefter printes som Pdf.
Vi har været i dialog med Farrah fra MapIn om det, så vi har en skitse læggende, vi kan jo tales ved når vi når længere. Top med dokumentation!

Dbh.

Felipe
0 x

Social Media

Tilbage til "Plugins (udvikling)"