Problemer med brug af QGIS

Spørgsmål og svar om alt i QGIS3
Besvar
AnnaBrox

Problemer med brug af QGIS

Indlæg af AnnaBrox » ons 30. okt 2019 18:32

Hej :-),
Jeg håber at jeg skriver det rigtige sted, jeg er blevet henvist hertil med link af Customer Service fra QGIS' hjemmeside.
Vi er en række elever på Syddansk Universitet, som skal bruge programmet til et fag, men der er en række af os som har problemer, primært folk som bruger MAC. Først og fremmest når vi åbner programmet (3.8 versionen) kommer denne fejlmeddelse frem "Authentication System: DISABLED. Resources authenticating via the system can not be accessed", vi har ingen plugins og når man forsøger at administrere dette står bare at der ingen python support er (selvom python-programmet er downloadet). Geopackage-delen mangler også. Jeg håber mine forklaringer giver mening, jeg er desværre ikke særlig IT-kyndig, men så håber jeg at der er nogen som kan hjælpe.
0 x

pergraumoller

Re: Problemer med brug af QGIS

Indlæg af pergraumoller » tirs 12. nov 2019 09:12

Jeg er underviser for disse historiestuderende, som skriver om det problem, de har med installation af QGIS på deres mac-computer.
Reelt betyder det - når ca. 1/3 af de studerende på et hold (hvilket nok er typisk på HUM) har mac -, at jeg ikke kan gennemføre gis-undervisning, i hvert fald ved brug af QGIS. Programmet lover, at det kan installeres på mac, men det kan det reelt ikke - som status er nu. Vi har søgt efter mulige løsninger, men ikke fundet nogle brugbare.
Jeg håber, at nogen kan hjælpe.
En frustreret historiker, der selv bruger PC og gennem mange år har brugt GIS og gerne vil dele af sin erfaring.
0 x

Besvar

Social Media