Hej.
Jeg har behov for hjælp til at gruppere ud fra flere attributter.
Jeg skulle gerne ende med følgende 8 grupperinger
StatusKode=1 og TypeafloebKode=1 og LednFunktionKode=2 og (KategoriAfloebKode>=1 og KategoriAfloebKode<=3)
StatusKode=1 og TypeafloebKode=1 og (LednFunktionKode<>2 og LednFunktionKode<=14) og (KategoriAfloebKode>=1 og KategoriAfloebKode<=3)
StatusKode=1 og TypeafloebKode=1 og (LednFunktionKode<>2 og LednFunktionKode<=14) og KategoriAfloebKode=4
StatusKode=1 og TypeafloebKode=1 og LednFunktionKode=2 og KategoriAfloebKode=4
StatusKode=1 og TypeafloebKode=2 og LednFunktionKode=2 og (KategoriAfloebKode>=1 og KategoriAfloebKode<=3)
StatusKode=1 og TypeafloebKode=2 og (LednFunktionKode<>2 og LednFunktionKode<=14) og (KategoriAfloebKode>=1 og KategoriAfloebKode<=3)
StatusKode=1 og TypeafloebKode=2 og (LednFunktionKode<>2 og LednFunktionKode<=14) og KategoriAfloebKode=4
StatusKode=1 og TypeafloebKode=2 og LednFunktionKode=2 og KategoriAfloebKode=4
Jeg skal faktisk have flere grupperinger, men hvis jeg får lidt hjælp til at komme i gang, tror jeg nok at jeg selv kan komme videre med resten.
På forhånd tak
Gruppering ud fra atributter Topic is solved
-
- Geografisk sted: København
Re: Gruppering ud fra atributter
Hej Meiland,
For evt. at kunne hjælpe dig på vej, har jeg brug for at du uddyber dit spørgsmål. Kan du forklare hvor du gerne vil lave grupperingerne - dvs. hvordan du gerne vil bruge grupperingerne?
Er det at du gerne vil visualisere de forskellige kategorier af ledninger med forskellig farve? Eller vil du gerne lave udtræk i attributtabellen? Eller vil du gerne tilføje oplysninger til attributtabellen?
Mvh. Mie
For evt. at kunne hjælpe dig på vej, har jeg brug for at du uddyber dit spørgsmål. Kan du forklare hvor du gerne vil lave grupperingerne - dvs. hvordan du gerne vil bruge grupperingerne?
Er det at du gerne vil visualisere de forskellige kategorier af ledninger med forskellig farve? Eller vil du gerne lave udtræk i attributtabellen? Eller vil du gerne tilføje oplysninger til attributtabellen?
Mvh. Mie
0 x
Mie Winstrup
Septima
Septima
Hej Mie.
Undskyld - jeg kan nu godt se, at det mangler.
Jeg skal "kun" visualisere de forskellige typer af ledninger.
Undskyld - jeg kan nu godt se, at det mangler.
Jeg skal "kun" visualisere de forskellige typer af ledninger.
0 x
-
Re: Gruppering ud fra atributter Topic is solved
Til dette kan du bruge reglbaseret visning, hvor du definere reglerne for hver ledningstype. Se konceptet i vedhæftningen.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
1 x
Mie Winstrup
Septima
Septima
Hej Mie.
1000 tak for hjælpen - Jeg havde ikke skænket en "regel-baseret" løsning.
De andre gange har jeg arbejdet med tab-filer, og har jeg kunnet klare mig med en kategorisering.
mvh Meiland
1000 tak for hjælpen - Jeg havde ikke skænket en "regel-baseret" løsning.
De andre gange har jeg arbejdet med tab-filer, og har jeg kunnet klare mig med en kategorisering.
mvh Meiland
1 x
-
Godt at høre at det hjalp dig på vej.
Mvh. Mie
Mvh. Mie
0 x
Mie Winstrup
Septima
Septima