Hej
Er der nogen, der ved, hvor i QGIS3 det er muligt at ændre pageheight og pagewidth i Print Composeren?
Jeg kan finde layout_pageheight og layout_pagewidth under Layout Variables. De er umiddelbart ikke redigerbare - og de kan heller ikke overskrives.
Jeg har forsøgt at fremsøge pageheight og pagewidth i Layout Options, men der har jeg ikke fundet noget.
I QGIS2 er det muligt at ændre page size efter definerede størrelser eller custom.
Mvh
Sophie
Pageheight/pagewidth i Print Composer (QGIS3) Topic is solved
-
- Geografisk sted: Lyngby-Taarbæk Kommune
- Kontakt:
Pageheight/pagewidth i Print Composer (QGIS3)
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0 x
-
- Geografisk sted: Egedal kommune
Re: Pageheight/pagewidth i Print Composer (QGIS3) Topic is solved
Højreklik på det tomme layout og vælg 'Page Properties'.
Så kan du vælge størrelsen af siden.
Er det det du søgte efter?
Så kan du vælge størrelsen af siden.
Er det det du søgte efter?

0 x
Daníel Örn
Egedal kommune
Egedal kommune
-
Re: Pageheight/pagewidth i Print Composer (QGIS3)
Følelsen, når du ikke ved, hvordan man gør elementære tingsophiemba skrev: ↑fre 16. mar 2018 09:54Hej
Er der nogen, der ved, hvor i QGIS3 det er muligt at ændre pageheight og pagewidth i Print Composeren?
Jeg kan finde layout_pageheight og layout_pagewidth under Layout Variables. De er umiddelbart ikke redigerbare - og de kan heller ikke overskrives. 2018-03-16_09h39_45.png
Jeg har forsøgt at fremsøge pageheight og pagewidth i Layout Options, men der har jeg ikke fundet noget.
I QGIS2 er det muligt at ændre page size efter definerede størrelser eller custom.
2018-03-16_09h50_24.png
Mvh
Sophie

0 x